Wednesday, March 09, 2011

MEET UNCLE HUSSAIN - PUTIHNYA LUKISAN

MUH yang asal


Sebuah Band yang dulunya popular sebagai Band Underground, mempunyai peminat-peminatnya sendiri sejak ianya ditubuhkan lagi. Band ini dikenali sebagai Meet Uncle Hussain sejak 2001 lagi dengan lagu-lagu best yang menjadi bualan peminat. Tapi sayangnya pada tahun 2009, Lan sebagai vokalis utama menarik diri keluar dari band tersebut di atas sebab perselisihan faham. Lan keluar bukan sebagai penyanyi dengan suara kosong, dia bangkit dengan group yang dinamai Azlan & The Typewriter.  

Meskipun begitu, warga asal MUH, tidak patah semangat, biarpun mereka tidak mempunyai vokalis tetap, mereka mencari vokalis sementara bagi menyanyikan lagu mereka, (boleh dikatakan feat). Lagu Drama King yang menjadi Juara di Anugerah Juara Lagu 25, MUH memilih Black Mentor sebagai vokalis sebagai penyanyi bagi lagu tersebut.

Sekarang MUH bertapak di dunia seni tanpa vokalis tetap, berita terbaru yang diterima bahawa MUH menafikan Hazama sebagai vokalis tetap MUH. Hazama hanya penyanyi sementara bagi menyanyikan lagu mereka. Itu apa kata mereka.

*masa F tengok konsert JOM HEBOH di Kuala Terengganu baru2 ini, Hazama menyanyikan lagu MUH dengan bagus, biarpun ianya masih baru dengan lagu-lagu MUH yang agak tinggi, tapi pencapaian suaranya boleh dipuji, menyanyikan kan lagu MUH tanpa henti, salah satu lagu yang dinyanyikannya ialah lagu ini.*

Laaayyyaaaaaannn.........

MEET UNCLE HUSSAIN - PUTIHNYA LUKISAN
klik untuk download MP3




Lirik : 

Oh dunia
penuh dengan derita
ada suka
ada juga dukanya
yang di sana sedang menakluk dunia
yang di sini ditimpa malapetaka

Oh dunia harini
oh sedihnya
oh tanah dijajah lagi
oh kejamnya

*
Jika ku seorang pelukis
akan ku warnai dunia
denga warna putih
agar tiada gelap
lukisannya ow oh oh dan oh
http://kukongsilamanku.blogspot.com/2011/03/meet-uncle-hussein-putihnya-lukisan_08.html

Oh manusia
tak ku mengerti sifatnya
ada mulia
ada juga kejinya
yang si tua berbalahkan kuasa
yang simuda mengacukan senjata

Oh maruah dijual beli
oh murah nya
oh bumi terbelah lagi
oh bencana

ulang (*)

oh oh oh oh oh oh dan oh lagi


0 komen korang:

Post a Comment

 
Powered by Blogger